De op de website getoonde reviews zijn ervaringen van klanten die daadwerkelijk een verrassingsreis via Vakantieadres Onbekend hebben geboekt en hebben beleefd. Alleen zij ontvangen bij thuiskomst een uitnodiging om een review te schrijven over hun beleving. Klanten kunnen zowel op de website van Vakantieadres Onbekend of via Google Reviews hun ervaring achterlaten.
Wanneer je een review schrijft, wordt deze binnen 5 dagen gecontroleerd en toegevoegd op de website. Alle ontvangen reviews worden op de website getoond, ook als de ervaring misschien minder positief is geweest. Er wordt geen gebruik gemaakt van betaalde reviews.
Bij elk Verrassingsreis thema vind je de bijbehorende reviews terug of je lees hier de uitgebreide klantverhalen: https://vakantieadresonbekend.nl/category/ervaringen-door-reizigers/
Archieven: FAQs
Cadeaubon bestellen
Verras iemand met een cadeaubon voor een tof avontuur naar bestemming onbekend. Een cadeaubon bestellen kan makkelijk en snel online geregeld worden. Dit is hoe het werkt:
- Via de cadeaubon pagina kies je het gewenste bedrag
- Vul de naam van de ontvanger(s) in
- Laat evt een persoonlijk berichtje achter voor de ontvanger(s)
- Vul vervolgens je eigen gegevens in
- Plaats de cadeaubon in je winkelmand
- Ga vervolgens naar “Afrekenen”
- Doorloop het bestelproces en kies voor “Bestelling plaatsen”
Wanneer betaal ik mijn verrassingsreis?
Wanneer je precies moet betalen voor je verrassingsreis hangt af van het moment waarop je boekt en wanneer je vertrekt naar bestemming onbekend.
Vertrek binnen 10 weken
Boek je met vertrek binnen 10 weken? Dan voldoe je de betaling in 1x. Dit kan direct tijdens het boeken via iDeal / KBC of achteraf nadat je van ons een betaalverzoek hebt ontvangen (je betaalt dan binnen één week).
Vertrek na 10 weken
Boek je een verrassingsreis met vertrek buiten 10 weken? Dan kun je in meerdere (2 of 3) termijnen betalen. Je kunt hiervoor een zelf een keuze maken in het boekingsproces. Hierover worden betaalafspraken gemaakt en je ontvangt hiervoor betaalverzoeken op de afgesproken termijnen.
De aanbetaling bedraagt in dat geval 30% van de reissom. Het restantbedrag dient uiterlijk 8 weken voor vertrek te zijn voldaan.
Is Vakantieadres Onbekend aangesloten bij een (kwaliteits)keurmerk?
Zeker! Vakantieadres Onbekend is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg en daarmee zijn bepaalde rechten voor jou als consument gewaarborgd. Het keurmerk wordt door de Consumentenbond ondersteund. Vakantieadres Onbekend is gekeurd op een aantal toelatingseisen zoals veiligheid van de website (inclusief het betaalproces) maar ook op het gebied van wet- en regelgeving en financiële stabiliteit. Hier vind je meer informatie over de zekerheden die je hebt als je een reis boekt bij een lid van de Thuiswinkel Waarborg.
Herroepingsrecht info
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op de diensten van Vakantieadres Onbekend betreffende logies/overnachtingen te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Deze diensten zijn namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht.
Voor de door ons aangeboden cadeaubonnen geldt dat je het recht hebt om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen, tenzij de cadeaubon is verzilverd.
Herroeping cadeaubonnen
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de cadeaubon ontvangt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de cadeaubon hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de cadeaubon hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Je dient de cadeaubon onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de cadeaubon komen voor jouw rekening.
Het retouradres is:
Vakantieadres Onbekend
Gladiolenstraat 7
1723 WE Noord-Scharwoude
Nederland
Je krijgt je geld terug, tenzij de cadeaubon verzilverd is.
Hoe maak ik een klacht kenbaar?
Als er iets niet naar wens is, of je hebt een klacht. Wat doe je dan?
Ter plaatse (je bent nog op je vakantiebestemming)
- Meld het probleem of de klacht eerst bij de eigenaar van het verblijf. Er kan dan direct naar een oplossing worden gezocht. De eigenaar dient altijd de mogelijkheid te krijgen om het probleem op te lossen. Het is daarom ook van belang dat deze stap niet vergeten wordt. Als de klacht niet naar behoren wordt of kan worden opgelost, neem dan contact met ons op via e-mail of telefoon. Dan springen wij natuurlijk bij! Meldt een klacht die ter plaatse speelt wel altijd bij ons, zodat wij op de hoogte zijn van wat er speelt en eventueel kunnen inspringen indien wij dit noodzakelijk vinden.
I. Is het probleem of de klacht naar wens opgelost? Super! Dan kun je weer volop van je verrassingsavontuur genieten.
II. Is het probleem of de klacht niet naar behoren opgelost? Of kan het wegens omstandigheden niet opgelost worden? Stuur dan bij thuiskomst een officiële klacht. Dit kan via e-mail of het contactformulier op onze website.
Bij thuiskomst
- Bij thuiskomst dien je je klacht bij ons in via e-mail of via het contactformulier. Zodra wij de klacht binnen gekregen hebben, sturen wij je een ontvangstbevestiging toe. Je krijgt altijd binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Dit geldt zowel voor klachten die u bij thuiskomst heeft ingediend als voor klachten ter plaatse op je vakantiebestemming.
Niet tevreden?
- Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).”
Service gerelateerde klachten
- Heb je een klacht over andere door ons aangeboden diensten, onze cadeaubonnen of een klacht die service gerelateerd is? Laat het ons weten via e-mail of het contactformulier. Wij zullen binnen 14 dagen inhoudelijk reageren. Wanneer je het niet eens bent met de oplossing of we komen er samen niet uit, dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het ODR Platform https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Zijn de prijzen per verblijf of per persoon?
De getoonde prijzen bij de verrassingsreizen zijn per verblijf en dus niet per persoon! De prijzen die je ziet bij het boeken zijn de totale kosten voor je verrassingsvakantie, inclusief reserveringskosten. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Eventuele extra kosten die door de accommodatie berekend worden zoals toeristenbelasting, borg of ontbijtkosten betaal je ter plaatse. Je wordt vooraf altijd geïnformeerd welke kosten dit zijn.
Bereikbaarheid tijdens je reis
Je kunt op diverse manieren contact zoeken als het nodig is:
Ik wil iets wijzigen in mijn boeking. Kan dat?
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt wijzigen, maar in de meeste gevallen is dit geen enkel probleem. Neem altijd even contact met ons op zodat wij kunnen checken wat er mogelijk is. Uiteraard doen wij ons best om jullie verrassingsvakantie helemaal naar jullie wens te regelen. Dus wil je de periode wijzigen, het personenaantal wijzigen, misschien wel een ander thema kiezen of iets heel anders wijzigen? Laat het ons weten!
Ik wil annuleren, en nu?
Dat vinden wij natuurlijk erg jammer! Maar, er kan natuurlijk altijd onverwacht iets gebeuren waardoor je vakantie niet door kan gaan.
Wanneer je vertrekdatum op het moment van boeken nog verder is dan 56 dagen, dan kun je binnen 24 uur nog kosteloos en zonder opgaaf van reden van je boeking afzien. Vertrek je binnen 56 dagen, dan zijn de kosten voor jezelf. Heb je een annuleringsverzekering afgesloten? Check dan rechtstreeks bij je verzekeraar of in je polisvoorwaarden of je recht hebt op een vergoeding.