Vragen? Check de FAQ’s

Waar kunnen wij je mee helpen?Zoek je hulp bij het boeken van je verrassingsvakantie? Of heb je een vraag? Wij zijn er om het jou zo makkelijk mogelijk te maken.
Hieronder vind je een overzicht van de meest gestelde vragen over het boeken van een verrassingsvakantie. Zit je vraag er niet bij of heb je liever direct contact? Kijk dan hier.

FAQ’S | BESTEMMING

Vlak voor je vertrek ontvang je van ons een aantal hints met onder andere de weersvoorspelling voor je verrassingsbestemming. Dan weet je precies of de korte broek of het warme vest ingepakt kan worden!

Tja, we laten juist zoveel mogelijk aan het toeval over. Zodat jij tijdens het ontdekken van je bestemming en de omgeving openstaat voor alles. Klaar om nieuwe avonturen en herinneringen te maken. Vooraf weet je dat dus niet. Als je eenmaal op plaats van bestemming bent, kun je rustig om je heen vragen en informatie inwinnen over wat er daar allemaal te beleven is!

Natuurlijk bepaal je bij het kiezen van je thema al een beetje de richting van het soort vakantie. Als je er écht heel graag een bepaalde ligging wilt bijvoorbeeld dichtbij een dorp, aan het water (zee, rivier, meer) of iets anders, geef het aan ons door. Wij doen ons best om voor jou de verrassingsvakantie samen te stellen die aan jou wensen voldoet. Iets beloven kunnen wij helaas niet… het moet ook wel een beetje een verrassing blijven natuurlijk!

Garantie geven voor het weer kan natuurlijk nooit, maar wij kunnen wél ons best doen om een bestemming voor je uit te zoeken met wat meer zonzekerheid. Dan heb je gewoon iets meer kans op een zuidelijke bestemming in plaats van een noordelijke bestemming! Geef je voorkeur gewoon op tijdens het boeken in het opmerkingveld “wensen & voorkeuren”

Altijd een unieke slaapplek! Vakantieadres Onbekend staat juist voor dubbelop verrassend met zowel de unieke slaapplek als de bestemming als verrassing. Wanneer je bij ons je verrassingsvakantie boekt, zul je dus altijd een bijzonder & origineel verblijf krijgen. Denk aan te gekke slaapplekken als een vuurtoren, een kasteel, een gevangenis, een yurt, een woonboot, een boomhut of tinyhouse… en er is nog zoveel meer!
De mogelijkheden uit ons verrassingsaanbod zijn eindeloos.

Ongeveer een week voor vertrek ontvang je post met daarin hints die leiden naar je vakantieadres. Daarbij krijg je meteen het weerbericht voor je vakantiebestemming zodat je natuurlijk wel de juiste spullen inpakt voor je vakantie!

Jammer…. maar geen probleem! Hierop maken we een uitzondering voor je. Geef tijdens het boeken in het opmerkingveld “Wensen of voorkeuren” aan welke bestemming(en) je wilt uitsluiten.

 

Load More

 

FAQ’S | REISGEZELSCHAP

Huisdieren moeten vaak aangevraagd worden bij de eigenaar van het verblijf. Nu hebben wij voldoende unieke slaapplekken in ons verrassingsaanbod waar huisdieren welkom zijn maar je huisdier moeten wij dus wel vooraf aanmelden bij de eigenaar. Het is daarom belangrijk dat je dit wel mededeelt in het opmerkingveld “wensen & voorkeuren” tijdens het boeken. Dan wordt er op het beestje gerekend!

Jazeker! Aan de hand van jouw boekingsgegevens selecteren wij met grote zorg een unieke slaapplek die het beste bij jullie als reisgezelschap past. Dus reis je met een baby of met hele kleine kinderen, dan zullen wij bijvoorbeeld geen slaapplek hoog in de bomen voor je regelen. Of iets zonder stromend water of toilet. Gewoon veilig voor de kids en van alle gemakken voorzien!

Absoluut! Natuurlijk mag je er van uit gaan dat, wanneer je samen met kinderen reist, wij hiermee rekening houden en op basis van het reisgezelschap een verblijf uitzoeken die zo goed mogelijk bij jullie als gezinssamenstelling past. Wij zullen aan de hand van leeftijd en het aantal kinderen kijken naar de beste opties met betrekking tot veiligheid, slaapgelegenheden en zorgen voor voldoende vertier voor de jonge verrassingsreizigers. Maar let wel op, verwacht geen massa-bestemming met dagelijkse animatie, zwemparadijs met toeters en bellen en allerlei andere entertainment. Dat soort plekjes hebben wij dus niet in ons verrassingsaanbod.

Load More

 

FAQ’S | PRIJS & KOSTEN

De getoonde prijzen bij de verrassingsthema’s zijn altijd per verblijf en inclusief BTW. De prijzen zijn dus niet per persoon! De prijzen die je ziet bij het boeken zijn de totale kosten voor je verrassingsvakantie. Er zijn vaak wel andere kosten zoals toeristenbelasting, servicekosten of ontbijtkosten die je ter plaatse bij aankomst betaalt.

Meestal wel.

  • Vaak is het zo dat de accommodatie-eigenaar toeristenbelasting in rekening brengt. Doordat deze kosten bij aankomst of vertrek betaalt moeten worden, kunnen wij dit niet vooraf verrekenen in je boekingsprijs. De toeristenbelasting is vaak niet meer dan rond de € 1,- per persoon per dag.
  • In sommige gevallen rekent de accommodatie-eigenaar ook verplicht schoonmaakkosten
  • Andere optionele kosten zoals een ontbijtservice of handdoeken kun je ter plaatse zelf bijreserveren. Maar dat is helemaal aan jou. Deze kosten zijn dan ook voor je eigen rekening.
  • Ter plaatse moet vaak ook een borg voldaan worden. Dit krijg je vaak gewoon weer terug bij vertrek. Doordat deze kosten ter plaatse betaalt moeten worden bij de eigenaar, kunnen wij dit helaas niet vooraf verrekenen in je boeking.

Nee. De prijs waarvoor je boekt is de prijs voor je unieke verblijf en deze zijn inclusief BTW. Hier komen vooraf geen extra kosten bij.

  • Let wel; dit is een prijs exclusief verzekeringen. Aangezien onze verrassingsvakanties met eigen vervoer zijn raden wij je aan om een reisverzekering af te sluiten. Ook een annuleringsverzekering is natuurlijk verstandig. Deze verzekeringen kun je bij je eigen verzekeraar afsluiten.
  • Het kan zijn dat er ter plaatse verplichte kosten zoals toeristenbelasting in rekening worden gebracht. Daarbij moet je denken aan zo rond de € 1,- p.p.p.d.

Load More

 

FAQ’S | BETALEN

Je verrassingsvakantie betalen doe je in 1 keer. Dit kun je op de volgende manieren doen:

Vanuit Nederland:

  • Bankoverschrijving
  • iDeal

Vanuit België:

  • Bankoverschrijving
  • KBC/CBC

Load More

 

FAQ’S | ONDERWEG

Geef het aan ons door als je graag onderweg een overnachting wilt. Tijdens het boeken kun je de maximale rijafstand opgeven. Als je kiest voor een bestemming wat verder van huis, is het begrijpelijk dat je onderweg ergens wilt overnachten. Je kunt dit tijdens je boeking of erna aan ons doorgeven. Dan regelen wij tegen een meerprijs een overnachtingsplek voor je!

De exacte aankomsttijden ontvang je vlak voor je vertrek naar je verrassingsbestemming. Maar houd rekening met een aankomst vanaf 15.00 uur ‘s middags, dan zit je altijd safe. Meestal kun je zonder problemen tot 20.00 uur aankomen, mocht het later in de avond worden, geef het dan even door. Dan weet je zeker dat er iemand op je wacht!

Voordat je vertrekt naar je verrassingsbestemming ontvang je van ons alle informatie die je nodig hebt voor de reis er naar toe. Paspoort of ID, Autobahnvignet en verzekeringspapieren. Wij zorgen ervoor dat je niets vergeet! De gepersonaliseerde checklist heb je voor vertrek in huis!

Load More

 

FAQ’S | VERZEKEREN

Zeker! Wij zijn aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg en daarmee zijn bepaalde rechten voor jou als consument gewaarborgd. Het keurmerk wordt door de Consumentenbond ondersteund.
Om bij Thuiswinkel Waarborg aangesloten te kunnen zijn, zijn wij gekeurd op een aantal strenge toelatingseisen zoals veiligheid van de website (inclusief het betaalproces) maar ook op het gebied van wet- en regelgeving en financiële stabiliteit. Hier vind je meer informatie over de zekerheden die je hebt als je boekt bij ons als lid van Thuiswinkel Waarborg.

Wij raden je te allen tijde aan om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Als je die hebt, ben je goed verzekerd en kun je onbezorgd op reis! Deze verzekeringen kun je rechtstreeks bij je verzekeraar afsluiten. Het is echter jouw eigen keuze of je wel of geen verzekeringen afsluit. Houd wel rekening met het feit dat je minder rechten hebt, als je niet verzekerd bent.

Let op: een annuleringsverzekering moet 7 dagen na het boeken van je reis worden afgesloten.

Load More

 

FAQ’S | WIJZIGEN OF ANNULEREN

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op alle diensten van Vakantieadres Onbekend. Diensten betreffende logies/overnachtingen te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode zijn namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt wijzigen, maar in de meeste gevallen is dit geen enkel probleem. Neem altijd even contact met ons op zodat wij kunnen checken wat er mogelijk is. Uiteraard doen wij ons best om jullie verrassingsvakantie helemaal naar jullie wens te regelen. Dus wil je de periode wijzigen, het personenaantal wijzigen, misschien wel een ander thema kiezen of iets heel anders wijzigen? Laat het ons weten!

Dat vinden wij natuurlijk erg jammer! Maar, er kan natuurlijk altijd onverwacht iets gebeuren waardoor je vakantie niet door kan gaan.

Wanneer je vertrekdatum op het moment van boeken nog verder is dan 56 dagen, dan kun je binnen 24 uur nog kosteloos en zonder opgaaf van reden van je boeking afzien. Vertrek je binnen 56 dagen, dan zijn de kosten voor jezelf. Heb je een annuleringsverzekering afgesloten? Check dan rechtstreeks bij je verzekeraar of in je polisvoorwaarden of je recht hebt op een vergoeding.

Load More

 

FAQ’S | TIJDENS JE VAKANTIE

Als er iets niet naar wens is, of je hebt een klacht. Wat doe je dan?

Ter plaatse (je bent nog op je vakantiebestemming) 

  • Meld het probleem of de klacht eerst bij de eigenaar van het verblijf. Er kan dan direct naar een oplossing worden gezocht. De eigenaar dient altijd de mogelijkheid te krijgen om het probleem op te lossen. Het is daarom ook van belang dat deze stap niet vergeten wordt. Als de klacht niet naar behoren wordt of kan worden opgelost, neem dan contact met ons op via e-mail of telefoon. Dan springen wij natuurlijk bij! Meldt een klacht die ter plaatse speelt wel altijd bij ons, zodat wij op de hoogte zijn van wat er speelt en eventueel kunnen inspringen indien wij dit noodzakelijk vinden.
    I. Is het probleem of de klacht naar wens opgelost? Super! Dan kun je weer volop van je verrassingsavontuur genieten.
    II. Is het probleem of de klacht niet naar behoren opgelost? Of kan het wegens omstandigheden niet opgelost worden? Stuur dan bij thuiskomst een officiële klacht. Dit kan via e-mail of het contactformulier op onze website.

Bij thuiskomst

  • Bij thuiskomst dien je je klacht bij ons in via e-mail of via het contactformulier. Zodra wij de klacht binnen gekregen hebben, sturen wij je een ontvangstbevestiging toe. Je krijgt altijd binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Dit geldt zowel voor klachten die u bij thuiskomst heeft ingediend als voor klachten ter plaatse op je vakantiebestemming.

Niet tevreden?

  • Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).”

Service gerelateerde klachten

  • Heb je een klacht die service gerelateerd is? Laat het ons weten via e-mail of het contactformulier. Wij zullen binnen 14 dagen inhoudelijk reageren. Wanneer je het niet eens bent met de oplossing of we komen er samen niet uit, dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het ODR Platform https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Je kunt ons op meerdere manieren bereiken vanaf je vakantiebestemming. Voor het geval dat dit nodig mocht zijn!

 

Load More


Openingstijden

Onze klantenservice is bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur en op zaterdag van 10.00 – 13.00 uur via telefoonnummer 022 67 53 906 of via email. Op zondag gaan we zelf op avontuur uit. Kijk hier voor meer contactgegevens.

“Seek for new adventures. Dare to explore the unknown”.