Handige info over je verrassingsreis naar bestemming onbekend

Heb je een vraag? Bekijk de FAQ’s

Hulp nodig bij het boeken van je verrassingsreis? Of heb je een vraag? Ik heb de meest gestelde vragen hieronder al voor je op een rijtje gezet om het boeken van je verrassingstrip zo makkelijk mogelijk te maken!

Het boeken van een verrassingsreis is al spannend genoeg! Helemaal niet zo vreemd dus wanneer je jezelf bijvoorbeeld afvraagt: “Wat bepaal ik wel en niet zelf”? Of: “Kan ik een bestemming uitsluiten”? Of “Wat gebeurt er nadat ik geboekt heb”? Daarom vind je hier alle meest gestelde vragen in een handig overzicht. Staat je vraag er niet bij of heb je liever direct contact? Neem dan direct contact met mij op of stuur een mail naar info@vakantieadresonbekend.nl 

FAQ’S | BESTEMMING

De op de website getoonde reviews zijn ervaringen van klanten die daadwerkelijk een verrassingsreis via Vakantieadres Onbekend hebben geboekt en hebben beleefd. Alleen zij ontvangen bij thuiskomst een uitnodiging om een review te schrijven over hun beleving. Klanten kunnen zowel op de website van Vakantieadres Onbekend of via Google Reviews hun ervaring achterlaten.

Wanneer je een review schrijft, wordt deze binnen 5 dagen gecontroleerd en toegevoegd op de website. Alle ontvangen reviews worden op de website getoond, ook als de ervaring misschien minder positief is geweest. Er wordt geen gebruik gemaakt van betaalde reviews.

Bij elk Verrassingsreis thema vind je de bijbehorende reviews terug of je lees hier de uitgebreide klantverhalen: https://vakantieadresonbekend.nl/category/ervaringen-door-reizigers/

Vlak voor je vertrek ontvang je van ons een aantal hints met onder andere de weersvoorspelling voor je verrassingsbestemming. Dan weet je precies of de korte broek of het warme vest ingepakt kan worden!

Tja, we laten juist zoveel mogelijk aan het toeval over. Zodat jij tijdens het ontdekken van je bestemming en de omgeving openstaat voor alles. Klaar om nieuwe avonturen en herinneringen te maken. Vooraf weet je dat dus niet. Als je eenmaal op plaats van bestemming bent, kun je rustig om je heen vragen en informatie inwinnen over wat er daar allemaal te beleven is!

Natuurlijk bepaal je bij het kiezen van je thema al een beetje de richting van het soort vakantie. Als je er écht heel graag een bepaalde ligging wilt bijvoorbeeld dichtbij een dorp, aan het water (zee, rivier, meer) of iets anders, geef het aan ons door. Wij doen ons best om voor jou de verrassingsvakantie samen te stellen die aan jou wensen voldoet. Iets beloven kunnen wij helaas niet… het moet ook wel een beetje een verrassing blijven natuurlijk!

Garantie geven voor het weer kan natuurlijk nooit, maar wij kunnen wél ons best doen om een bestemming voor je uit te zoeken met wat meer zonzekerheid. Dan heb je gewoon iets meer kans op een zuidelijke bestemming in plaats van een noordelijke bestemming! Geef je voorkeur gewoon op tijdens het boeken in het opmerkingveld “wensen & voorkeuren”

Altijd een unieke slaapplek! Vakantieadres Onbekend staat juist voor dubbelop verrassend met zowel de unieke slaapplek als de bestemming als verrassing. Wanneer je bij ons je verrassingsvakantie boekt, zul je dus altijd een bijzonder & origineel verblijf krijgen. Denk aan te gekke slaapplekken als een vuurtoren, een kasteel, een gevangenis, een yurt, een woonboot, een boomhut of tinyhouse… en er is nog zoveel meer!
De mogelijkheden uit ons verrassingsaanbod zijn eindeloos.

Twee tot drie dagen voor vertrek ontvang je een envelop met onthullingspost met daarin alle informatie om de bestemming te kunnen vrijgeven. Daarbij krijg je meteen het weerbericht voor je vakantiebestemming zodat je natuurlijk wel de juiste spullen inpakt voor je vakantie!

Sidenote: als je de envelop opent, zie je niet gelijk de bestemming maar enkel informatie waarmee je de bestemming kunt ontcijferen. De envelop kun je dus met een gerust hart openen zonder dat je dan gelijk de bestemming te weten komt.

Jammer…. maar geen probleem! Hierop maken we een uitzondering voor je. Geef tijdens het boeken in het opmerkingveld “Wensen of voorkeuren” aan welke bestemming(en) je wilt uitsluiten.

 

FAQ’S | REISGEZELSCHAP

Huisdieren moeten vaak aangevraagd worden bij de eigenaar van het verblijf. Nu hebben wij voldoende unieke slaapplekken in ons verrassingsaanbod waar huisdieren welkom zijn maar je huisdier moeten wij dus wel vooraf aanmelden bij de eigenaar. Het is daarom belangrijk dat je dit wel mededeelt in het opmerkingveld “wensen & voorkeuren” tijdens het boeken. Dan wordt er op het beestje gerekend!

Jazeker! Aan de hand van jouw boekingsgegevens selecteren wij met grote zorg een unieke slaapplek die het beste bij jullie als reisgezelschap past. Dus reis je met een baby of met hele kleine kinderen, dan zullen wij bijvoorbeeld geen slaapplek hoog in de bomen voor je regelen. Of iets zonder stromend water of toilet. Gewoon veilig voor de kids en van alle gemakken voorzien!

Absoluut! Natuurlijk mag je er van uit gaan dat, wanneer je samen met kinderen reist, wij hiermee rekening houden en op basis van het reisgezelschap een verblijf uitzoeken die zo goed mogelijk bij jullie als gezinssamenstelling past. Wij zullen aan de hand van leeftijd en het aantal kinderen kijken naar de beste opties met betrekking tot veiligheid, slaapgelegenheden en zorgen voor voldoende vertier voor de jonge verrassingsreizigers. Maar let wel op, verwacht geen massa-bestemming met dagelijkse animatie, zwemparadijs met toeters en bellen en allerlei andere entertainment. Dat soort plekjes hebben wij dus niet in ons verrassingsaanbod.

FAQ’S | PRIJZEN

De getoonde prijzen bij de verrassingsreizen zijn per verblijf en dus niet per persoon! De prijzen die je ziet bij het boeken zijn de totale kosten voor je verrassingsvakantie, inclusief reserveringskosten. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Eventuele extra kosten die door de accommodatie berekend worden zoals toeristenbelasting, borg of ontbijtkosten betaal je ter plaatse. Je wordt vooraf altijd geïnformeerd welke kosten dit zijn.

Het kan zijn dat ter plaatse bij de accommodatie extra kosten berekend worden. Sommige kosten zijn verplicht zoals bijvoorbeeld een borg of toeristenbelasting. Andere kosten zijn optioneel zoals linnengoed, ontbijtkosten of schoonmaak. Daarbij is de keuze aan jou of je eventuele optionele extra’s wilt bij reserveren.

Wij informeren je vooraf altijd over welke kosten ter plaatse betaalt dienen te worden of bij gereserveerd kunnen worden zodat je altijd goed op de hoogte bent.

Nee. De prijs waarvoor je boekt is de prijs voor je unieke verblijf en deze zijn inclusief BTW. Hier komen vooraf geen extra kosten bij.

  • Let wel; dit is een prijs exclusief verzekeringen. Aangezien onze verrassingsvakanties met eigen vervoer zijn raden wij je aan om een reisverzekering af te sluiten. Ook een annuleringsverzekering is natuurlijk verstandig. Deze verzekeringen kun je bij je eigen verzekeraar afsluiten.
  • Het kan zijn dat er ter plaatse verplichte kosten zoals toeristenbelasting in rekening worden gebracht. Daarbij moet je denken aan zo rond de € 1,- p.p.p.d.

FAQ’S | BOEKEN & BETALEN

Verras iemand met een cadeaubon voor een tof avontuur naar bestemming onbekend. Een cadeaubon bestellen kan makkelijk en snel online geregeld worden. Dit is hoe het werkt:

  • Via de cadeaubon pagina kies je het gewenste bedrag
  • Vul de naam van de ontvanger(s) in
  • Laat evt een persoonlijk berichtje achter voor de ontvanger(s)
  • Vul vervolgens je eigen gegevens in
  • Plaats de cadeaubon in je winkelmand
  • Ga vervolgens naar “Afrekenen”
  • Doorloop het bestelproces en kies voor “Bestelling plaatsen”

Wanneer je precies moet betalen voor je verrassingsreis hangt af van het moment waarop je boekt en wanneer je vertrekt naar bestemming onbekend.

Vertrek binnen 10 weken

Boek je met vertrek binnen 10 weken? Dan voldoe je de betaling in 1x. Dit kan direct tijdens het boeken via iDeal / KBC of achteraf nadat je van ons een betaalverzoek hebt ontvangen (je betaalt dan binnen één week).

Vertrek na 10 weken

Boek je een verrassingsreis met vertrek buiten 10 weken? Dan kun je in meerdere (2 of 3) termijnen betalen. Je kunt hiervoor een zelf een keuze maken in het boekingsproces. Hierover worden betaalafspraken gemaakt en je ontvangt hiervoor betaalverzoeken op de afgesproken termijnen.

De aanbetaling bedraagt in dat geval 30% van de reissom. Het restantbedrag dient uiterlijk 8 weken voor vertrek te zijn voldaan.

Er zijn een aantal manieren waarop je een verrassingsreis kunt betalen.

Vanuit Nederland:

  • Bankoverschrijving
  • iDeal

Vanuit België:

  • Bankoverschrijving
  • KBC/CBC

FAQ’S | ONDERWEG

Geef het aan ons door als je graag onderweg een overnachting wilt. Tijdens het boeken kun je de maximale rijafstand opgeven. Als je kiest voor een bestemming wat verder van huis, is het begrijpelijk dat je onderweg ergens wilt overnachten. Je kunt dit tijdens je boeking of erna aan ons doorgeven. Dan regelen wij tegen een meerprijs een toffe  overnachtingsplek voor je!

De exacte aankomsttijden ontvang je vlak voor je vertrek naar je verrassingsbestemming. Maar houd rekening met een aankomst vanaf 15.00 uur ‘s middags, dan zit je altijd safe. Meestal kun je zonder problemen tot 20.00 uur aankomen, mocht het later in de avond worden, geef het dan even door. Dan weet je zeker dat er iemand op je wacht!

Voordat je vertrekt naar je verrassingsbestemming ontvang je van ons alle informatie die je nodig hebt voor de reis er naar toe. Paspoort of ID, Autobahnvignet en verzekeringspapieren. Wij zorgen ervoor dat je niets vergeet! De gepersonaliseerde checklist heb je voor vertrek in huis!

FAQ’S | VERZEKEREN

Zeker! Vakantieadres Onbekend is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg en daarmee zijn bepaalde rechten voor jou als consument gewaarborgd. Het keurmerk wordt door de Consumentenbond ondersteund. Vakantieadres Onbekend is gekeurd op een aantal toelatingseisen zoals veiligheid van de website (inclusief het betaalproces) maar ook op het gebied van wet- en regelgeving en financiële stabiliteit. Hier vind je meer informatie over de zekerheden die je hebt als je een reis boekt bij een lid van de Thuiswinkel Waarborg.

Wij raden je te allen tijde aan om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Als je die hebt, ben je goed verzekerd en kun je onbezorgd op reis! Deze verzekeringen kun je rechtstreeks bij je verzekeraar afsluiten. Het is echter jouw eigen keuze of je wel of geen verzekeringen afsluit. Houd wel rekening met het feit dat je minder rechten hebt, als je niet verzekerd bent.

Let op: een annuleringsverzekering moet 7 dagen na het boeken van je reis worden afgesloten.

FAQ’S | WIJZIGEN OF ANNULEREN

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op de diensten van Vakantieadres Onbekend betreffende logies/overnachtingen te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Deze diensten zijn namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht.

Voor de door ons aangeboden cadeaubonnen geldt dat je het recht hebt om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen, tenzij de cadeaubon is verzilverd.

Herroeping cadeaubonnen

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de cadeaubon ontvangt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de cadeaubon hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de cadeaubon hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de cadeaubon onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de cadeaubon komen voor jouw rekening.

Het retouradres is:
Vakantieadres Onbekend
Gladiolenstraat 7
1723 WE Noord-Scharwoude
Nederland

Je krijgt je geld terug, tenzij de cadeaubon verzilverd is.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt wijzigen, maar in de meeste gevallen is dit geen enkel probleem. Neem altijd even contact met ons op zodat wij kunnen checken wat er mogelijk is. Uiteraard doen wij ons best om jullie verrassingsvakantie helemaal naar jullie wens te regelen. Dus wil je de periode wijzigen, het personenaantal wijzigen, misschien wel een ander thema kiezen of iets heel anders wijzigen? Laat het ons weten!

Dat vinden wij natuurlijk erg jammer! Maar, er kan natuurlijk altijd onverwacht iets gebeuren waardoor je vakantie niet door kan gaan.

Wanneer je vertrekdatum op het moment van boeken nog verder is dan 56 dagen, dan kun je binnen 24 uur nog kosteloos en zonder opgaaf van reden van je boeking afzien. Vertrek je binnen 56 dagen, dan zijn de kosten voor jezelf. Heb je een annuleringsverzekering afgesloten? Check dan rechtstreeks bij je verzekeraar of in je polisvoorwaarden of je recht hebt op een vergoeding.

FAQ’S | TIJDENS JE VAKANTIE

Als er iets niet naar wens is, of je hebt een klacht. Wat doe je dan?

Ter plaatse (je bent nog op je vakantiebestemming) 

  • Meld het probleem of de klacht eerst bij de eigenaar van het verblijf. Er kan dan direct naar een oplossing worden gezocht. De eigenaar dient altijd de mogelijkheid te krijgen om het probleem op te lossen. Het is daarom ook van belang dat deze stap niet vergeten wordt. Als de klacht niet naar behoren wordt of kan worden opgelost, neem dan contact met ons op via e-mail of telefoon. Dan springen wij natuurlijk bij! Meldt een klacht die ter plaatse speelt wel altijd bij ons, zodat wij op de hoogte zijn van wat er speelt en eventueel kunnen inspringen indien wij dit noodzakelijk vinden.
    I. Is het probleem of de klacht naar wens opgelost? Super! Dan kun je weer volop van je verrassingsavontuur genieten.
    II. Is het probleem of de klacht niet naar behoren opgelost? Of kan het wegens omstandigheden niet opgelost worden? Stuur dan bij thuiskomst een officiële klacht. Dit kan via e-mail of het contactformulier op onze website.

Bij thuiskomst

  • Bij thuiskomst dien je je klacht bij ons in via e-mail of via het contactformulier. Zodra wij de klacht binnen gekregen hebben, sturen wij je een ontvangstbevestiging toe. Je krijgt altijd binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Dit geldt zowel voor klachten die u bij thuiskomst heeft ingediend als voor klachten ter plaatse op je vakantiebestemming.

Niet tevreden?

  • Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).”

Service gerelateerde klachten

  • Heb je een klacht over andere door ons aangeboden diensten, onze cadeaubonnen of een klacht die service gerelateerd is? Laat het ons weten via e-mail of het contactformulier. Wij zullen binnen 14 dagen inhoudelijk reageren. Wanneer je het niet eens bent met de oplossing of we komen er samen niet uit, dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het ODR Platform https://ec.europa.eu/consumers/odr/ 

Je kunt op diverse manieren contact zoeken als het nodig is:


Openingstijden

Wij staan van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 – 17.00 uur en op zaterdag van 10.00 – 13.00 uur voor je klaar. Je bereikt ons via telefoonnummer 022 67 53 906 of via email. Op zondag zijn we zelf op avontuur uit. Kijk hier voor meer contactgegevens.

“Seek for new adventures. Dare to explore the unknown”.